Després de les vacances de Nadal a Anima’t ens tornem a posar les piles per oferir una programació que ens permeti seguir comptant amb la confiança d’aquells que ja són fidels de la VO.
Del 15 de gener al 26 de març, cada diumenge a les 7 de la tarda a l’Auditori de la Diputació, arribarem puntuals a la nostra cita per presentar diferents gèneres, estils i nacionalitats de pel·lícules que tenen un denominador comú, que és el segell d’autor i el respecte per les llengües en què han estat pensades i rodades.
Presentarem documentals compromesos amb l’actualitat dels refugiats i, en concret, a l’Illa de Lampedusa, com és el cas de Fuocoammare (15-01) de Gianfranco Rosi que ha estat premiada al Festival de Berlín amb l’Os d’Or a la millor pel·lícula, i al millor documental als Premis del Cinema Europeu i el film Fatima (05-02) que ens presenta la visió de les dones que intenten sobreviure a l’Europa actual sota la doble condició de dones i de musulmanes. Multipremiada als César en les categories de millor pel·lícula, guió adaptat i actriu revelació.
I farem un petit homenatge a una actriu que ens enamora per la seva força i la seva carrera, quasi plusquamperfecta, que l’eleva a la categoria de “senyora del cinema europeu”: es tracta d’Isabelle Huppert. La veurem a Elle, que és possiblement un dels millors Verhoeven i segur que amb aquesta pel·lícula servirem el debat i també la veurem en un registre totalment diferent a l’Avenir (26-02) de Mia Hansen-Løve, una directora a qui des de Le père de mes enfants estimem profundament
Seguint amb propostes de cinema europeu, presentarem L’économie du couple (12-03) del realitzador belga Joachim Lafosse a qui ja vam canonitzar amb À perdre la raison que es va presentar l’any 2012 al DA i que, en aquesta ocasió, ens parla de parella i crisi econòmica i de com ambdues coses s’emboliquen per destrossar la vida de la gent.
Ken Loach, representarà el cinema anglès i ens seguirà parlant de crisi econòmica i burocràcia. I, Daniel Blake (05-03), va rebre la Palma d’Or a Canes i el Premi del Públic a Donostia i la representació europea acabarà amb la irlandesa Sing Street (26-03) de John Carney , que des de Irlanda, amb els seus acords, posarà uns tons més alts els ànims del públic.
Però si fem un recorregut pel cinema amb signatura, no podem faltar a la convocatòria dels Premis Gaudí i, per aquest motiu, presentarem La propera pell (29-01), escrita i dirigia a quatre mans per Isaki Lacuesta i Isa Campo que acapara, entre d’altres, les nominacions a millor pel·lícula, millor director i millor guió.
I tornarem a viatjar al Japó, perquè ja és un lloc de trobada amb el nostre públic, si del que es tracta és de la projecció d’un film de Hirokazu Kore-eda. En aquest cas la seva última producció Després de la tormenta (12-02), amb l’extraordinari i habitual Hiroshi Abe (Still Walking, 2008) .
L’anime, genuïnament japonés, estarà representat amb La princesa Kaguya (19-02) d’Isao Takahata, basada en una famosa llegenda japonesa del sg. IX. Tanmateix no ens oblidarem del cinema xinés que estarà representat per Mountains May Depart (19-03) de Jia Zhang Ke , la “pel·lícula riu” sobre la història més recent de Xina i dels canvis del seu model social.
Onze pel·lícules i onze diumenges per gaudir i compartir amb la gran família del cinema VO.